2013. június 1., szombat

Laktózmentes gombakrémleves

Story

Gombát mindig, mindenhogy, mindenhez és mindennel tudok enni, imádom, és tisztában vagyok azzal is, hogy a candida diétába nem fér bele, de vannak napok, mikor ez nem érdekel. Ebben merek bűzözni, a laktózevésben azért nem vagyok ilyen bátor..

Hozzávalók

4 igazán nagy fej gomba
1 szál sárgarépa
olaj
só, bors
curry
pirospaprika
zöld petrezselyem
lestyán levél
2 ek burgonyliszt
8 dl víz
2 dl laktózmentes tejszín

Olajon megpirítom a vékony szeletekre vágott répát és gombát, amit már az elején sózok és borsozok.
Ha már megpirult, rászórom a zöld fűszereket, azzal is megfordítom egyszer, majd rászórom a burgonya lisztet és tovább pirítom egy kicsit, ha már épp önteném fel a vízzel, akkor teszem bele a pirospaprikát és a curryt. Egyszer megkeverem és azonnal felöntöm, hogy a paprika ne keseredjen meg.
Hagyom 10 percet főni.
Lehúzom a tűzről és merülőmixerrel krémesítem. Ha ez is megvan, visszateszem a tűzre míg újra fel nem forr, majd beleöntöm a tejszínt, és ezzel épp csak összerottyantom. Kész is.

Tippek, tanácsok

Laktózmentes tejszín helyett használhatunk kókusztejszínt is, így a tejfehérje érzékenyek is gond nélkül megehetik.

És hogy mivel?

Az én tippem erre mindig a reszelt tészta (rizslisztből) vagy a kukorica tortilla, de most paprikavajas abonettet adtam hozzá.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése