2013. június 13., csütörtök

Epres rebarbarás pite

Story

Hát megjött végre nagynehezen ez a nyár dolog, és feléledt a kert is. Mármint nem a negyediken, hanem etyeken, és szépen fejlődik a saját bejáratú rebarbara bokrom, amit az én kedves szomszédasszonyom, Joli néni hagyományozott rám. Igazán örülök neki! Innen is köszönet érte.
Mondanám, hogy az epret is a kertben szedtem, de azt nem..bár az ízélményen ez nem változtat!

Hozzávalók:

Torta:

10 dkg kókuszliszt
10 dkg étkezési keményítő
10 dkg darált mandula
10 dkg xilit
csipet só, fahéj
1 tk szódabikarbóna
1 tojás
12,5 dkg laktózmentes vaj vagy margarin

Tetejére:

25 dkg rebarbara
35 dkg eper
10 dkg xilit
1/2 citrom leve
1,5 dkg étkezési keményítő

Azzal kezdek, hogy megpucolom és 1,5 centis darabokra szeletelem a rebarbarát. Aztán leszedem a zöldet az eperről, és négybe vágom őket, vagy hasonló méretre, mint a rebarbara. Jöhet rá a xilit, és a citrom leve. Hagyom állni, hogy kieresszék a levüket.

Begyúrom a tésztát. Nagyon hasonló a rácsos linzerre ez a tészta, de valamivel lágyabb, szóval ne ijedjetek meg tőle, így lesz jó! Szóval a liszteket összemorzsolom a vajjal, a xilittel, a csipet sóval, sütőporral és a fahéjjal. Ha a vaj már felvette a lisztet, beleütöm a tojást, és azzal is gyorsan összedolgozom. Hagyományos méretű csatos tortaformába egyengetem és berakom a hűtőbe fél órára.

Odarakom a gyümölcsöket főni. Ez annyit jelent, hogy addig kevergetem a tűzhelyen, míg a színe egész rózsaszínűre vált, és még darabos, de lekvárszerű állaga lesz. Ez kb 10 perc mindössze. Ezen a ponton beleszitálom a 1,5 ek étkezési keményítőt, és sűrű kevergetés mellett besűrítem, mint mikor a puding sűrűsödik be.

A tésztát előmelegített sütőbe dugom, és megsütöm, neki sem kell több 20perc-fél óránál, de pontos időt itt nem mondok, mert nem, nem emlékszem :D ..de majd úgyis látjátok! 

Ha megsült , ráöntöm a tetejére, a lekvárt, és visszadugom még kb 10 percre, alacsonyabb hőfokon.

Meg lehet kóstolni még melegen, és akkor olyan lesz, mint a fotón, lefolyik a közepe, de meg lehet várni azt is, hogy teljesen megdermedjen. 
..úgy sem rossz!

Ennek az évnek ez lett a díjazottja a család körében, egy dolgot nem tudtam vele túlszárnyalni a céklás brownie-t..:D

Tippek, tanácsok

Rebarbarát én még sosem vettem a piacon, évek óta azt a bokrot dézsmálom a Joli néni kertjéből, de ahogy szerintem ki kell néznie: friss, vastag, húsos, jó illatú, szép rózsaszín! 

És hogy mivel?

A család tejszínhabot nyomott a tetejére, de megállapítottuk, hogy fölösleges, így is "tökéletesen hibátlan" ..ha jól emlékszem?! :)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése