2012. október 25., csütörtök

Töltsünk mást is, Padlizsán !

Story

Múltkori alkalommal egy jó nagy adag ajvárt tettem el térire, és megmaradt két nagy méretes padlizsán, amiket már sehogy sem tudtam bepaszírolni a sütőbe, ezért kimaradtak. Szegények! Ott lapult a két kis drágám a hűtő aljába.
..no de nem sokáig :) 


Hozzávalók


  • 2 nagy padlizsán
  • 30 dkg csirkemell ( bár combbal is tuti lehet)
  • 200 ml-es sűrű kókusztejszín
  • 1 tk curry
  • 1 tk kakukkfű
  • só, bors
  • kevés olaj
  • 10 dkg lm sajt


A padlizsánok belsejét kikapirgászolom egy éles kanállal, ez nem könnyű mutatvány, de megéri! Lesózom, és beküldöm őket a sütőbe 20 percre 180°C-ra, had készüljenek elő!
A padlizsán kikapart belsejét apróra vágom, és szintén lesózom, had izzadjanak csak!
A csirkemellet is felkockázom, szabvány 1*1 centisre, és kevés olajon elkezdem pirítani őket. Mikor kiengedték a levüket, akkor dobom rájuk a padlizsánkockákat, mert ők mindent felszívnak, és együtt kevergélem őket. Mikor a hús átsült a padlizsán már krémesedik. Jól lehet látni. Ráöntöm a kókusztejszínt, és 1 dl vizet is. Jöhetnek a fűszerek, ízlés szerint. Nekem ez az arány éppen jó volt!
Összerottyantom, aztán megtöltöm a hajókat vele, és újra sütőbe dugom, ezúttal 200°C-ra és addig, míg a sajt a tetején ropogósra nem sül.

Tippek, tanácsok

Másfajta hússal is lehet készíteni, nekem a csirke volt kéznél, én általában azt eszem. Viszont ekkor a fűszerezés is változhat, húsfajtától függően!
A sajtot én általában lapra vágva tudom beszerezni, tömbsajtot ritkán, így mindig nagyon vékonyra vágom, és azzal szórom a tetejét. Nem kell kétségbe esni, ha nem tudjuk lereszelni!

És hogy mivel?

Én a párolt, kerti petrezselyemmel megszórt rizst ajánlom, de ha valakinek krumplival szimpi, ám legyen! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése