2012. október 17., szerda

Flan de Calabaza

Story

Csütörtökön új életet kezdtem, és én ez mindig nagy hévvel teszem.Visszamentem táncolni nagy kihagyás után,mert nagyon hiányzott már. A nagy sütőtökmániámat pedig keresztezte ez a recept, amiről még sosem hallottam, de megkaptam, illet kipróbálni, és elég nagy sikere lett. És hogy mi az összefüggés? Hogy ez egy kubai recept! Egyenesen egy olyan embertől, akinek sok köze van hozzá!
Szóval sok puszi a tanárnőmnek, Kiss Beának, amiért figyelmembe ajánlotta ezt a receptet, segített lefordítani, és amiért újra szívesen lát az óráikon a Salsa Trpoical Tánciskolában! :)


Tészta

200 ml sűrű kókusztejszín
200 ml lm tej
4 tojás
2 ek kukoricakeményítő
400 g sült sütőtök
1 csipet só
2 csapott ek xilit
1 ek vaniliás nyírfacukor vagy fahéj ( választható)

Máz

5 ek xilit
1 ek víz
prá csepp citromlé

Megcsinálom a mázat. kis fazékba ( vagy lábasba, ezt mindig keverem) teszem a hozzávalókat, és addig kevergetem, míg fel nem olvad. Sajnos karamelizálódni nem fog, mert ez nem igazi cukor..
Ha megolvadt, kuglóf, vagy kerek forma aljába öntöm, amiben sülni fog. Hagyom megszilárdulni benne.

Mély tálba dobom a sütőtök kikapart belsejét, és rúdmixerrel krémesre pürésítem. Belekeverem a többi hozzávalót is és addig keverem,  míg kicsit hígabb süteménytésztát kapok.
Ekkor ráöntöm a megszilárdult mázra, és előmelegített sütőbe dugom, 160-180°C-ra és 45-50 percig sütöm, de vízfürdőbe.Ez nagyon fontos!

A sütemény pudingszerű, nem piskótaszerű állagú, szóval nem kell megijedni, ha remegős! Hagyni kell 2 órát hűlni, csak azután borítsuk ki egy szép nagy tálra, aminek van egy pici mélysége, mivel a máz végig fog csorogni a sütemény oldalán.

Úúúú, nagyon finom! :)
Tippek, tanácsok

A fűszerezése választható, és mivel ennek kiindulási alapja egy  eredeti kubai recept, nem keverném, vagy vanília, vagy fahéj.
Ha nincs otthon (még!!) vaníliás nyírfacukor, akkor lehet egy rúd vaníliás is kikaparni bele, és 3 csapott ek xilitet tenni bele.

És hogy mivel

Ez olyan édesség, ami magában is megállja a helyét, de ha valaki nem bírna magával, javaslok egy gombóc vaníliafagyit mellé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése