2012. október 9., kedd

Édes mandulakenyér

Story

Olyan kenyeret szerettem volna csinálni, ami félúton van a kenyér, és a sütemény között, olyan kalácsos valamit. A mandulából én bármikor képes vagyok bármennyit enni, ezért gondoltam, az lesz a kiindulási alap, aztán szépen mellépakolom az eddigi tudásom, hogy meglássuk mi lesz belőle?! 
Aztán sikerült, cukormentes házi eltett eperlekvárral isteni!


Hozzávalók

10 dkg héjas mandula
2 nagy ek szezámmagliszt
4 nagy ek lenmagliszt
1 nagy ek  kókuszliszt
3 tojás
1 nagy csipet himalája só
1-1,5 ek xilit
1 tk szódabikarbóna
1 tk ecet, candida diétánál citromlé
2 dl lm tej

Előmelegítem a sütőt 5 fokozatra.
Robotgépbe dobom a mandulát, és ledarálom. Hozzáadom az összes többi hozzávalót is, és addig keverem, míg sűrű, egynemű tésztát kapok belőle. 
Körülbelül 25*35cm-es sütőpapírral bélelt tepsibe egyengetem, ez 1 cm magas lesz, és betolom a sütőbe.Nagyjából 10-12 perc sütés kell neki, tűpróbával ellenőrizhető, hogy kész-e már.

Tippek, tanácsok

Semmilyen  zsiradék nem kell bele, mert a mandula olajtartalma elég bele. Ezért nem használok külön kókuszlisztet, és mandulalisztet. ( drága is, és külön vissza kéne bele pótolni azt az olajat, amit amúgy ezekből a lisztekből kinyernek)

És hogy mivel?

Laktózmentes vajjal, és házi lekvárral, vagy házi nutellával, vagy bármilyen édes feltéttel.


4 megjegyzés:

  1. Tetszik a blog,igy elsore, foleg, hogy en is laktozmentes eteleket keszitek (www.magdireceptek.blogspot.com), sogorom pedig glutenerzekeny, ezert mostanaban glutenmentes etelek is keszulnek konyhamban. :-) Szoval most jol korulnezek :-)

    VálaszTörlés
  2. Kedves Magdi! Tedd azt, biztos találsz kedvetekre valót! :))

    VálaszTörlés
  3. Szia Katica!
    Ebben a receptben milyen tej van? Ezt nem tudom értelmezni...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Laktózmentes ( lm ) tej van benne, de bármilyen más gabonatejjel helyettesíthető (mandula, rizs..stb) :)

      Amúgy bocsánat a rövidítésért, régen én sem értettem, aztán megszoktam, ma meg már én is csak ezt írom lustaságból, de jogos! Erre figyelni fogok!

      Törlés