2012. október 6., szombat

Pénteki csütörtök leves


Előszónak

Először is azzal kezdeném, hogy megköszönjem a gasztro-blogok.blogspot.hu-nak, hogy felvett a listájába, és lehetővé tette számomra a megjelenést!:))

Story

Újabb csodás, ámde annál érdekesebb sütőtökös recept érkezik..
Mivel van itthon egy pár darab kertben termett sütőtök, kutya kötelességemnek érzem, hogy mind egy szálig fel is használjam őket, és nagy-nagy igyekezettel vagyok, hogy finom is legyen, hisz nekem újra meg kell barátkoznom vele, mert évekig nem ettem.
Szóval hajrá nekem!! :)

Hozzávalók

2-3 evőkanál olaj
0,5 kg sütőtök, megsütve (esetleg maradék)
1 db alma
1 db krumpli
1/2 tk őrölt fahéj
2 db szegfűszeg
1 csipet egész kömény
1 csipet szerecsendió
1 kicsi sáfrány (elhagyható)
1 csipet himalája só
1 ek xilit (ha a tök nem lenne elég édes)
3 dl víz
2 dl kókusztej

Szóval! Ha nem maradék sütőtökből készítem a levest, akkor azzal, hogy megsütöm őket a sütőben, míg puhák nem lesznek.
Közben pucolok 1 maréknyi nagyságú krumplit, és egy almát. Felszeletelem őket, és kevés oljaon puhára párolom őket. Rájuk dobom a fűszereket és a sót, kettőt keverek rajtuk, majd felöntöm a 3 dl vízzel.
Az edényt leveszem a tűzről. A sütőtök belsejét kikaparom, és azt is beleteszem a levesbe. Tovább főzöm, míg a vízzel újra felforr.
Rúdmixerrel lepürésítem, és beleöntöm a 2dl kókusztejet. Megkóstolom! Itt lehet még kicsit variálni, hogy melyik fűszer hiányzik esetleg belőle, mi kell még bele.
Visszateszem a tűzre, és egyet rottyantom a kókusztejjel is.

Tippek, tanácsok

Lehet más fűszereket is kipróbálni hozzá én a kicsit édeskésebb felé vittem az irányt a szegfűszeggel, a fahéjjal, de elbírja pl a kardamomot, a kakukkfüvet, a babérlevelet is. 
Szintén ezért került bele az alma is.

És hogy mivel?

Tetejére még lehet csorgatni a kókusztej tetején lévő tejszín részből, ha előre félretesszük, és lehet rá szórni magokat, amiket előtte lepirítottunk, tökmagot, diót, napraforgóbelet..stb.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon finomnak néz ki! :-)
    Majd járok ide ötletgyűjtésre, mert barátnőm kisfia is hozzád hasonló problémával küzd...

    VálaszTörlés
  2. Rendben Kedves! :) És tessék ezt a levest kipróbálni! Én ahogy elfogyott csináltam a következő pár napi adagot, mert annyira szerették itthon! :)

    VálaszTörlés