2013. december 7., szombat

Cukormentes marcipán

Story

A múltkori marcipán torta ihlette ezt az egyszerű, ámde hasznos receptet, mikor is marcipánt használtam a szülinapi tortámba. Az hagyján, hogy marcipán , de sajnos vagy nem, ez az egyik kedvenc kajám és jelentős cukortartalommal bír. Valljuk be ez candida diétát tartóknak, vagy paleosoknak nem jó. Én most már ugyan nem candida diétázom, de nagy erőkkel próbálok paleora váltani, miután újabb vizsgálat után kiderült, tejfehérje allergiám is van..YESS..hát mi jöhet még?! :'( Na de térjünk vissza a receptre!

Hozzávalók

30 dkg szeletelt / héj nélküli mandula
20 dkg xilit
0,5 dl víz
10 dkg porxilit
1 tk keserűmandula aroma

kávédaráló, robotgép

A 20 dkg xilitből és a 0,5 dl vízből szirupot főzök, és míg az melegszik, a mandulát ledarálom a kávédarálóval.
Így teszek a maradék 10 dkg xilittel is, ebből lesz a porxilit.
Fontos, hogy nagyon finomra daráljam, mert minél apróbbra sikerül, annál finomabb marcipánt kapok!
Ha sziruppá főtt a xilit a vízzel leveszem a tűzről és apránként adagolom bele a mandulát, folyamatosan kevergetve. Ha már minden mandula benne van, jöhet a maradék porrá darált xilit is, amivel tovább keverem.
Én ezen a ponton robotgépet ragadtam és pár percig még elegyítettem ezzel is, mert kicsit csomós maradt volna, ha nem így teszek. 
Jellegzetes marcipán ízét a keserű mandula adja, amit nem lehet minden bokorban szedni, könnyítésképp én ennek az aromáját használtam hozzá. Jellegzetes smaragdzöld színe van, kis zöld kupakos kockadobozosként lehet megtalálni a boltok polcain. Szóval jöhet bele az aroma is! 
Most még kicsit lágy a massza, szilikonlapra kenem, és hagyom hűlni.
..és elmegyek kutyát sétáltatni, nehogy melegen bekajáljak belőle..
Majd hazaérve átgyúrom, ilyenkor már formázható massza válik belőle, szobahőmérsékletre hűlve.
Folpackba csomagolom, és hűtőszekrényben tárolom a felhasználásig. Valószínű szaloncukor lesz majd a sorsa, van már tippem párfajta ízesítésre, de az egy következő fejezet ;)

Tippek, tanácsok

Érdemes beruházni a kv darálóba, és azt hiszem ezt párszor már emlegettem is. Én szeretem az alapanyagokat a legnyersebb állapotában megvásárolni, több dolog miatt is.
Egyrészt mert olcsóbb, másrészt, látom, hogy miből van, harmadrészt meg az a legtisztább, kevésbé lehet szennyezett, pl gluténnal. (..negyedrészt mert perverzióm a mosogatás..:D )

És hogy mivel?

Mivel ezt nem bármivel kell enni inkább pár felhasználási javaslatot osztanék meg:
-marcipántorta
-marcipánfigura
-marcipános szaloncukor
-marcipánnal töltött aszalt szilva / datolya... és minden, amit marcipánból szokás 

Izgi, nem??? :)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése