2013. december 10., kedd

Császármorzsa

Story

Tegnap császármorzsa partyztunk a csajokkal, de én most kimaradtam egy körből, mert nem voltam éhes és nem sütötte külön magamnak.
Viszont volt szerencsém végigasszisztálni egy igazi "anya féle" smarni elkészülését, búzadarából. Számomra ez azért volt izgi, mert én még nem Ufo koromban is mindig BL-55-ös finomlisztből készítettem.
Szóval ahogy ott álltam, láttam a saját konyhámban az elkészülését az én alapanyagaimból. 
Este hazaérve nem is haboztam, neki is álltam a saját verzió kikísérletezésének. Mivel szerény véleményem szerint állnia kell ennek a fajta tésztának is, előre készültem, hogy másnap reggeli lehessen belőle. Az is lett, és bizonyított! ;)

Hozzávalók

30 dkg kerek szemű rizs
2 tojás
1 dl kókusztejszín
1-2 dl víz
1 csipet só
2 púpozott evőkanál kókuszvirágcukor
1 citrom reszelt héja
2 tk vaníliás nyírfacukor


sütéshez kókuszolaj


A különleges az egészben az, hogy nem liszttel indulunk, hanem azzal, hogy a rizst daráljuk le a kv darálón, mégpedig olyan finomságúra, mintha búzadara lenne. Csakhogy a daráló úgy darálja le, hogy lesz benne nagyon finom szemcse is, és dara méret is. Ez nekünk külön jó, hisz így nem kell többféle lisztet használni! Izgi nem?! :)
És innentől kezdve elkészítés nem bonyolult. Össze kell keverni a hozzávalókat annyi folyadékkal, hogy nagyjából tejbegríz sűrűségű állagot kapjunk. Ekkor sutty be hűtőbe, és reggel veszem elő, hogy  
csodás reggelit csináljak belőle.

Kókuszolajon nagy serpenyőben sütöm, nem túl magas hőfokon, és folyamatosan kevergetve. Így morzsolódik, morzsálódik szét a tipikus darabkákra. Isteni, imádom!! :D

Tippek, tanácsok

Aki bírja a cukrot, használhat bele pl jó kis melaszos barna cukrot és sima vaníliás cukrot. Mehet bele szemölcs is ( bocsi, de én utálom a mazsolát..)

És hogy mivel?

Hát itt jön a szép része. Megszórni kókuszvirág cukorral. Aki sosem volt letiltva a cukorról, az sosem értheti meg, minő boldogság két év után a xilit helyett újra valami olyan édesítő dolgot próbálni, aminek van íze. A kókuszvirág cukor tényleg egy új élet kezdete, egy szerelem, ahogy megérzed azt az ízorgiát a szádban, ahogy olvad az a kókuszos, karamelles édes íz, huhh. Ez már szex a konyhában!

..de használhattok baracklekvárt is, mint ahogy én tettem a fotó kedvéért..:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése