2012. november 12., hétfő

Csütörtökös muffin

Story

Egyre több sütőtökös muffin receptje jelent meg , mivel haloween volt, hát én ugyan kicsit megkésve írom meg a saját verziómat, mert mint mondottam, nem sikerült befotózni, mikor elkészült, mert pillanatok alatt fogyott el :) No de most! Ki sem adtam a kezemből, fotózás nélkül!! :) Fogadjátok, és próbáljátok ki sok szeretettel!! Mellesleg szülinapi tortának is megállta a helyét, csak gyorsan, reggelire :)) 


Hozzávalók


1 dl olaj

10 dkg xilit
10 dkg gm lisztkeverék (sajnos néha ez is kell?!)
10 dkg gm étkezési keményítő
40 dkg nyers reszelt sütőtök
2 tojás
1 cs sütőpor
1 tk őrölt fahéj
2 tk vaníliás nyírfacukor
2 ek holland kakaópor
1 dl lm tej

A sütőt előmelegítem 190-200°C-ra, a sütőtököt megpucolom, lereszelem nagy lukú reszelőn.

Külön összekeverem a száraz hozzávalókat (xilit, liszt, keményítő, kakaó, sütőpor, fahéj) és a nedveseket ( tök, tojás, olaj), majd összevegyítem  a kettőt robotgéppel. Nem baj, ha felkúszik a gép szárán a tészta, én úgy vagyok vele, hogy külön öröm a szememnek néha, ha igazi "massza" állagú lesz a tészta! :) ..bár ez sajnos a mentes lisztkeveréktől van :/ Ha nagyon keményre sikeredne, akkor viszont lm tejjel higítom, kb 1 dl-el.
Muffin sütő formába teszem a papírkákat, és beleadagolom a tésztát. 12 db-ra szól a recept!
25-30 perc alatt sül meg, de érdemes egy tűpróbával ellenőrizni!

Tippek, tanácsok


Elég sűrű a tészta, én 2 kanállal szoktam porciózni, bár azt hiszem, ez egy ismert trükk :)

Lehet bele egy kis diót is tenni, ha valaki szereti, vagy mondjuk a tetejére tenni, és úgy sütni.


És hogy mivel?


Szerintem egy pohár lm tejjel nagyon tuti vacsora, reggeli, uzsi, tízórai, vagy ebéd lehet, de ha desszertebbé akarjuk tenni, akkor baracklekvár, vagy lm tejszínhab (mert az mindenre jóóó :D ).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése