2013. november 18., hétfő

Marcipános áfonyatorta

Story

Szeretem a marcipánt, és szeretem a marcipántortát, és mivel tavaly nem voltam hajlandó ünnepelni a szülinapomat, idén oda akartam tenni! Így esett a választásom erre a verziómra. A krém egy igaz favorit, azt hiszem eddig életem legkönnyebben elkészíthető és legfinomabb krémje is egyben, mindenkinek csak ajánlani tudom!! :)

Hozzávalók


Piskóta:



8 db M-es méretű tojás
5 ek nyírfacukor
1 csipet só
5 ek zabpehelyliszt
5 ek rizsliszt
1 tk szódabikarbóna
pár csepp citromlé
2 tk vaníliás nyírfacukor

Krém:

1 üveg Ikea-ás fekete áfonya lekvár

Bevonó:

200m kókusztejszín
30g Habfixáló
kevés porxilit

Teteje:

150 g marcipánmassza
arany szórócukor díszítésnek



8 tojásos piskótát sütöttem, most itt nem részletezem ki, hogy hogyan kell piskótát sütni, mert szerintem azt már mindenki tud (ha meg olvassa a blogot, akkor biztos, mert rengeteget sütök :)... )
Információ gyanánt viszont annyit elmondanék, hogy ez egy 24 centis tortaformához elég!
Ha megsült, óvatosan kivágom a formából, majd hagyom hűlni. 
Mikor szoba-hőmérsékletű, akkor vágom fel 3 rétegűre.

A lekvárt kettéosztom és megkenem vele, az alsó és a középső réteget, majd ráfektetem a tetejét is. Finoman össze is nyomkodom a rétegeket a két tenyerem alatt, had szívják csak át a piskóták a lekvárt.

A kókusztejszínből és a habfixálóból sűrű tejszínhabot keverek és annyi por xilittel keverem össze, hogy kicsit édeskés legyen. Itt érdemes figyelni, hogy ne tegyünk túl sokat, mert a lekvárban és a marcipánban is van elég! Megkenem vele a torta tetejét, és a 2 mm vastagra nyújtott marcipánnal beterítem.
A maradék habbal bekenem a torta oldalát, és némi díszítést kenek a tetejére.

Jöhet a szórócukor, ez már tényleg ízlés kérdése, én az oldalát szórtam meg vele, valamint a tetején megkent sávokba szórtam.
A fotón látható gombóc a maradék marcipánból van, amit belehengergettem az arany cukorba.

Ha mindent megkentem, bekentem, befedtem és megszórtam, irány a hűtő, és egy pár óra, hogy összeérjen. Nálam volt szerencséje egy teljes éjszakád dolgozni a hűtőben, meg is lett az eredménye, olyan finoman összeállt a lekvár a piskótával és a marcipánnal, hogy hmmmmmm :)

Tippek, tanácsok

Én a marcipánba tettem keserű mandula aromát, ami a színét adja azt a jellegzetes halványzöldet, ami nekem "A Marcipán" . Lehet tenni a kókusztejszínbe is, bármilyen ételfestéket, és lehet variálni a színekkel is, kinek hogy tetszik.
Amúgy a lekvár a tortában szerintem nagyon leegyszerűsíti a dolgokat, mert nem kell laktózmentes-gluténmentes pudingot főzni, és laktózmentes vajjal krémet készíteni, mert elég kinyitni az üveget, és bekenni a piskótát. És bármilyen ízesítésű tortát kaphatunk így pár perc alatt!! :D IMÁDOM!

És hogy mivel?

Lehet habszifonba is tölteni kókusztejszínt, és nyomni még rá, de nekem nem kellett, így is meg tudták enni ;)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése