2013. szeptember 12., csütörtök

Brokkolis répás kínai - házi verzió

Stroy

Mikor már csak 2 hónapom volt hátra a régi műhelyben, nem volt sem hűtőszekrényem, sem egy villám hogy egyek, és folyton a kínaiban lógtam és a legkevésbé szójaszószos kajákat választottam. Biztos láttatok már olyat, ami brokkolis, répásat, ami alig volt barna a szójától, mert ugye a szója is gluténtartalmú..
Ma jártamban keltemben betértem az ázsia közértbe a Kálvin téren, ahol véletlen belefutottam a gluténmentes szójaszószba és annyira megörültem neki, hogy futottam haza, és álltam neki főzni! 
Mivel ha már kínai, vettem azért fafül gombát is ( jegyezném meg fillérekért), amit még sosem ettem otthoni körülmények közt, szóval abből is kénytelen voltam venni..:)

Hozzávalók

20 dkg darált pulykahús, de lehet csirkemell is
30 g szárított fafül gomba
1 nagyobb szál sárgarépa
1/2 brokkoli rózsái
1 ek barna cukor
1-2 ek rizsecet
szójaszósz ízlés szerint

szárított koriander zöld
1 ek étkezési keményítő
3-4 dl víz

Ott kell kezdeni, hogy a fafülgombát forró vízbe áztatom! (ennek kell egy 20 perc)
Aztán első főszereplő a serpenyőben az olívaolaj és a hús, azt kell megpirítani, sóval, kevés szójaszósszal. Mikor megpirult, kiteszem egy tányérra, letakarva, had pihenjen, míg jönnek a többiek.
Többiek: újra kicsi olívaolaj, a mm vékonyan szeletelt sárgarépa és a kis darabokra vágott brokkoli valamint a forró vízben megdagadt fafülgomba. Együtt pirítom őket. Ízesítésként jön egy evőkanál barna cukor, amivel kicsit karamellízálom, majd a rizsecet. Jöhet újra a szójaszósz, és vissza a hús. Itt már nem pirul tovább, hanem a párolódásé a főszerep. 
A vizet kikeverem a gluténmentes étkezési keményítővel, és nyakon öntöm vele a húsos-zöldségek egyveleget. Kevergetem, mikor elkezd besűrűsödni, akkor zárom le, majd lefedem, és 10 perc pihi.

Tippek, tanácsok

Aki szervezete bírja hagymát, vagy az újhagymát, azt is tehet bele..én sajnos nem :/

És hogy mivel?

Én hagyományos módon készült párolt rizzsel tálaltam. Elég semleges az ízes szószhoz.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése