2013. január 30., szerda

Étcsokoládés levendula keksz

Story

Ezt a kekszet karácsony előtt sütöttem meg. Rám jött a kísérletezés  és amúgy meg akkor nyertem meg a Levendula kézműves fagyizóba a 10 db forrócsokit. Ott kóstoltam laktózmentes forrócsokit, levendulásat. Összeállt az íz a számban. Az étcsoki és a levendula kettőse nagyon varázslatos ízkombó. Gondoltam, kipróbálom kekszben is és mondhatom nem csalódtam!



Hozzávalók


1.


5 dkg vaj

5 dkg étcsokoládé
1 tk vanília kivonat
1 tk fahéj
1 dl tej

Összeolvasztjuk őket vízgőz fölött.

2.


1 tojás

5 dkg xilit
1 csipet só
1 púpozott ek holland kakaó
1 kk szódabikarbóna
1 tk levendulavirág összemorzsolva
15 dkg gm zabpehely
5 dkg kukoricaliszt
5 dkg gm zabpehelyliszt
5 dkg darabolt étcsokoládé

A száraz hozzávalókat összekeverjük. Hozzákeverjük a masszát és a tojást is. Az egész masszát átgyúrjuk, és diónyi darabokat gombócozunk belőle, amit két kezünk közt kicsit kilapítunk és szilikonos sütőpapírra tesszük, kis távolságot hagyva köztük. 
Addig sütjük, míg el nem kezd illatozni a 180°C-os sütőben. (kb 20 perc)

Tippek, tanácsok


A levendula nagyon különlegessé teszi! ..anélkül csak sima, snassz ( halálosan finom ) csokis keksz lenne..


És hogy mivel?


Én ettem vajjal, lm kakaóval, de mézzel és lm tejjel is

(..ugye a megunhatatlan ..)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése