2012. február 23., csütörtök

Kelbimbós rakott káposzta

Story

Ti össze szoktátok keverni a kelkáposztát a kelbimbóval?? :)
Hát nekem van egy ember az életemben, aki mindennél fontosabb, és ő igen. Legutóbb rakott kelkáposztát rendelt anyukájától, mikor odautaztunk, de nem azt kapott...szerinte!
"Ez sima káposzta, nem az a kicsi!" -hangzott a panasz, minek nagy röhögés lett a vége ( részemről), mert azt kapott amit kért!
De nem tudtam nem megsajnálni, és úgy éreztem, hogy kedvére kell tegyek a kicsivel, így hétvégére elkészítettem neki az én verziómat! ..mind elfogyott!!
Lássuk, mi van benne!!





Hozzávalók


  • kis fej fehér káposzta
  • nyers kolbász (de lehet egy darált húsos alap is)
  • 250g kelbimbó
  • 1dl szójatej vagy rizstej + víz
  • kockaparadicsom (sűrített paradicsom)
  • kömény
  • majoránna
  • metélőhagyma
  • fokhagyma
  • 2dl rizs
  • 1 pohár lm tejföl
  • lm füstölt sajt
  • pirospaprika
  • tetejére lm joghurt vagy még tejföl



Úgy indul, hogy vizet teszek fel forrni, amiben levelenként leforrázom a káposztát és a kelbimbót.

Kibontom a kolbászt a héjából, és megsütöm, vagy ha darált húsos alappal készítem, akkor szokott módon (hagyma, pirospaprika, só, darált hús), szintén pirítás, megsütés.
Ha ez megvan, felöntöm vízzel + tejjel ez kb együtt 4dl, mert a rizsnek dupla mennyiségű vízre van szüksége. 
Hozzáadok 1 kis kockaparadicsomot.
Beleteszem a rizst, és addig főzöm, míg meg nem puhul benne, közben kevergetem, nehogy leégjen. 
Sózom, borsozom, teszek bele metélőhagymát, majoránnát, köményt, fokhagymát.

Elkezdem lerétegezni a tepsibe a hozzávalókat, ami a következő: káposzta, húsos rizs, kelbimbó, káposzta. 
Megkenem 1 pohár lm tejföllel, és jó alaposan megszórom reszelt , füstölt, lm sajttal és megszórom kis pirospaprikával a látvány kedvéért!

Bedugom a sütőbe, és kb fél órát sütöm 180-200°C-os sütőben, míg a sajt a tetején meg nem pirul.



Tippek, tanácsok


  • Azt hiszem, mindenki csinált már az életében rakott zöldséget! Semmi extra nincs benne, amire nagyon kellene figyelni, szerintem ez elronthatatlan kaja, csak sokat kell utána mosogatni! :)
  • Na jó, mondjuk annyit elárulhatok, hogy azért nem külön főzöm a rizst, mert egyrészt így jól magába szívja az ízeket, másrészt eggyel kevesebb edényt kell mosogatni!


És hogy mivel?

Lm joghurttal és egy csavarásnyi friss borssal a tetején! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése