2012. február 22., szerda

Almáspite csipkebogyó lekvárral


Story

Születésnapomra kapott ajándék kártyámat most vásároltam el a kedvenc lakberendező áruházamban, szerintem nem nehéz kitalálni hol, na de ez itt nem a reklám helye. 
Ott találtam meg azt a pitesütő formát, amit nem kell vajazni, meg lisztezni, mert eléggé bevonatos ahhoz, hogy ne tapadjon bele egyrészt, másrészt külön ki lehet lökni az alját az oldalából, ami még könnyebbé teszi az egészet..mármint  a sütikibányászást a formából!
Hát nem azonnal ki kellett próbálnom, hogy működik-e??!



Hozzávalók


tészta:

  • 125 g laktózmentes vaj
  • 3dl schar liszt (sütemény)
  • 2 dl darált dió
  • 2-3 ek méz
  • csipet só
  • kb 0,5-1dl víz 


töltelék:

  • 5-6 db alma
  • csipkebogyó lekvár, diabetikus 
  • mandulapehely
  • xilit


A vajat elmorzsolom a liszttel, a dióval, mézzel, a csipet sóval és annyi vízzel, hogy jó kis linzer tésztát kapjak. Belenyomkodom a piteformába, nagyjából 1cm vastag tésztát tudok belőle készíteni.
200°C-on 10 percig elősütöm.
Ezalatt lereszelem az almát, összekeverem a cukormentes csipkebogyó lekvárral, annyival, amennyi eléggé édessé teszi..ez ízlés dolga!Szerintem nem kell sok.
Ha megsült a tészta, ráteszem az almát, a tetejét megszórom mandulapehellyel, és kicsi xilitet szórok rá, na de csak a látvány miatt.
Visszadugom a sütőbe, kicsit visszaveszek az erejéből, 170°C éppen elég lesz, és addig sütöm, míg a mandulapehely kissé megpirul rajta, ez 25-30 perc.

Tippek, tanácsok

  • A tésztába azért tettem diót, mert egyrészt finomabb tőle, másrészt annyival kevesebb a kukorica benne..ugye a glm liszt nagy része kukorica.
  • A méz segít összefogni a tésztát, amellett, hogy édesíti.
  • A tésztát mindenképp süssük elő, mert ha nem tennénk, az alma eláztatná, az meg nem jó.


És hogy mivel?

Én szeretem úgy, hogy még egy csöpp lekvárt teszek mellé külön. Szép látvány is, meg hát édesszájú is vagyok ugyebár! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése