2013. április 18., csütörtök

Avokádókrémes piskótatorta kókusztejszín dísszel

Story

Gondolom már sokan láttátok, hogy voltam a Supermokkában, és talán páran a a műsort/videót is láttátok.
Ez a torta ott készült volna el, de mivel Iván nem volt elég gyors  és nem tudta kikeverni az avokádókrémet, így be kellett érnünk nélküle.
Viszont itthon szorgalomból újra megsütöttem az alapot, és befejeztem az avokádókrémet is, és ízesítettem a kókusztejszínt is, úgyhogy meg tudom mutatni, hogy milyen lett :)


Hozzávalók

Piskóta

4 tojás
4 csapott ek xilit
1 tk vaniliás xilit
2 ek hajdinaliszt
2 ek kókuszliszt
1 kk szódabikarbóna
1 csipet só

Krém

2 érett avokádó
70 g kakaópor
1 ek kókuszolaj
2-3 ek xilit
2 tk vaníliás xilit
1-2 tk őrölt fahéj
1 csipet só

Hab

2 dl kókusztejszín
1 kis csomag habfixáló
2 tk vaníliás xilit

Piskótatésztát sütök, egy egyszerűsített elkészítési mód alapján ( végig robotgéppel dolgozom!)
-csipet sóval habbá verem a tojások fehérjét
-hozzákeverem a xiliteket
-belepotyogtatom a tojássárgájákat
-belekanalazom a liszteket és a szódabkarbónát.

Kivajazott, lisztezett tortaformába öntöm, 180°C-ra előmelegített sütőben 8-10 percig sütöm. Tűpróbával ellenőrzöm!

Közben a krémet is elkészítem:
-kikaparom az érett avokádó belsejét
-hozzáadom a xilitet, kakaót, kókuszolajat, pici sót és a fahéjat
-robotgépben pürésítem
-megkóstolom, ízlésemre formálom

Tejszínhab a következőképpen készül:
-habverővel elkezdem habosítani a tejszínt
-belekeverem a vaníliás xilitet
-hozzákeverem a habfixálót és addig keverem, míg kicsit besűrűsödik, mindezt hidegen.

Aztán ha kihűlt a piskóta, tortatálra teszem, rákenem az avokádókrémet, a közepére a tejszínt és eperrel díszítem.

Nagyon könnyű elkészíteni, azt mondom, elronthatatlan! :)

Tippek, tanácsok

Ha nem érett az avokádó, dugjuk zacskóba egy banánnal, abból a felszabaduló érlelőgázok hamar besegítenek az avokádónak is!

És hogy mivel?


Gyümölcsnek bármiféle idénygyümölcsöt lehet használni, málna, szeder, narancs..ami tetszik. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése