2013. február 18., hétfő

Rózsavizes kekszecske

Story

Rózsavíz,..mi?!..mire is jó. Egyszer tároltam 1-2 évig..kevertem limonádéba.hm..
Most viszont külföldi oldalakból inspirálódva kipróbáltam, milyen kekszbe sütni. Ráadásul olyanba, ami mindenmentes. Stresszlevezetőként a munkanap végén sütni kell, nekem ez ma jött el, azt mondtam nem bámulom tovább azt a nyavajás rózsavizet, itt az ideje, hogy utolérje a sorsa..
..most eszem az első darabot, és meg kell mondjam, meggyőzött, szóval kedveskedek nektek vele, nesze :D
Hehe ..údefaáradtvagyok :/

Hozzávalók

10 dkg xilit
10 dkg lm vaj
0,5 dl semleges olaj
2 egész tojás
1 csipet só
25 dkg barna rizsliszt
2 ek rózsavíz

A sütőt előmelegítem
A vajat és a xilitet habosra keverem, majd utánapattintom a két sejtet is (tojást), és azzal is tovább kevergetem.
Egy csipet só, az olaj, és a rózsavíz a következő versenyzők. Ha elegyedtek, belekeverem a rizslisztet is. 
Kész a massza, mehetnek a sütőpapírral bélelt sütőlemezre, a "két kanállal nokedlit szaggatok" technikával, mer' ez jutott eszembe. ( nem akartam nyomózsákkal szöszögni, bocs!)
Nekem 24 db lett belőle.
Sütő 170°C, 10-12 perc. Lehet látni, ahogy épp a széle elkezd barnulni kész. Gyorsan kiszedem, és a sütőpapírral lehúzom a lemezről őket egy rácsra, majd hagyom kihűlni.

Tippek, tanácsok

Szívem szerint fehér csokoládéba mártottam volna őket, de nincs itthon mentes, azt viszont bizton állíthatom, hogy létezik, mégpedig szójatejből! No, abba, félig megmártani, húúúú...:)

És hogy mivel?

Tudjátok már? Igen mentes tejjel :) ..vagy rózsavizes limonádéval!



2 megjegyzés:

  1. Mi az a xilit?A rózsvízről meg eddig azt hittem,illatosító,parfüm...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A xilit az nyírfacukor, édesítésre használjuk a cukor helyett. A rózsavíz pedig parfümalap is, de étkezési célra is készítenek. Olyan az íze, mint az illata! :)

      Törlés