2012. december 22., szombat

Brokkolis csirke & márványsajt

Story

Elmentem a Fehérvári úti piacra felavatni a csodálatos új banyatankomat és a karácsonyi vásár forgatagában megpillantottam egy feliratot:
"Minden sajt LAKTÓZMENTES!" 
Vááááá...
Azonnal ott termettem  és valóban, finomabbnál-finomabb sajtokat lehetett kóstolni, büntetlenül.
Ők az "EZ SAJT" :)
Szereztem is márványsajtot, meg még valamit, ami szénába van forgatva :)
Öröm és boldogság!
..futáshaza főzni!
Hozzávalók

2 csirkecomb
1 közepes fej hagyma
3-4 csík bacon 
1 kisebb vékony cukkini
20 dkg brokkoli
2-3 szál szárzeller

bors
1 tk ázsiai citromfű
1-2 ek koriander zöld
1 tk egész ánizs
1 tk őrölt gyömbér
2 dl kókusztejszín
2-3 dl alaplé
1 nagyobb csomag üvegtészta
1-2 gerezd fokhagyma

5 dkg laktózmentes bajor márványsajt

Legelőször is lebőrözöm a csirkecombokat, kicsontozom őket, és a nyesedéket a csonttal felteszem egy 5 liter vízbe magába főni.
A hagymával kezdek, felaprítom, megpirítom, utána jöhet a 2*2 cm-es kockákra vágott csirkecomb, a fűszerek és só.
Ha megpirult, jöhetnek bele a darabolt zöldségfélék is, amikkel aztán tovább párolom, felöntöm 1-2 merőkanál alaplével.
Ha megpuhultak, jöhet a kókusztejszín és az üvegtészta. Ennek nem kell sok idő, nagyjából 2-3 perc alatt megpuhul. 
A nedvességet fel fogja szívni, tehát az alaplé maradjon kéznél, és tegyünk bele annyit, hogy jó kis krémes állagú mártásos tésztát kapjunk. (Itt kóstoljunk, ha szükséges fűszerezzünk utána.)
Ha ezt az állapotot elértük, jöhet a fokhagyma, és lezárhatjuk!
Tálalásnál még forrón morzsoljunk a finom márványsajtból a tésztára és hagyjuk, hogy krémesre olvadjon!
Isteni! grrr :)

Tippek, tanácsok

Mehet bele újhagyma, kísérletezhetünk más fűszerekkel is...Nekem most ezek jöttek össze!

És hogy mivel?

Én tettem bele rizslapot is, amit nagyobb darabokra törtem, olyan volt benne, mint a lebbencs tészta. Nagyon izgi, általában delikát boltokban, diszkontba, vagy depóba szerzem be, vagy hogyan hívják ezeket a boltokat, de Ázsia boltokban is biztosan találunk!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése